Documentsoort

  • Ministeries en Uitvoeringsorganisaties
  • Werkinstructies IND
  • Sociaal zekerheidsrecht

Pagina's

Resultaten 1 - 10 van totaal 30 resultaten
  1. Taal Nederlands 10 oktober heeft kabinet Rutte III het nieuwe regeerakkoord overhandigd met daarin de plannen met betrekking tot mensenhandel. Zo zal er op verschillende manieren geinvesteerd worden in de strijd tegen mensenhandel. Om te be ...

    10 oktober heeft kabinet Rutte III het nieuwe regeerakkoord overhandigd met daarin de plannen met betrekking tot mensenhandel. Zo zal er op verschillende manieren geinvesteerd worden in de strijd tegen mensenhandel. Om te beginnen, zal er geïnvesteerd worden in internationaal opsporingsonderzoek. Daarnaast zal er structureel meer geld beschikbaar worden gesteld voor uitstapprogramma's voor prostituees om hen op deze manier te helpen. Ook zal er geïnvesteerd worden in speciale Prostitutie Controle Teams en komt er extra geld ter beschikking voor slachtoffers van mensenhandel. Daarnaast belooft het nieuwe regeerakkoord verscheidene investeringen, waaronder een wetswijziging van het wetsvoorstel Regulering prostitutie ten behoeve van de uniformiteit om op deze manier te voorkomen dat daders van mensenhandel gebruik kunnen maken van de ongelijke toezicht- en handhavingsmogelijkheden. Daarnaast zal er een vergunningsplicht voor alle vormen van bedrijfsmatige seksuele dienstverlening komen,  wordt er een pooierverbod ingelast en komt er een wettelijke grondslag voor lokale intakegesprekken met als doel zicht te houden op de prostituees om misstanden te voorkomen. Kijkend naar het budgettair overzicht, zal er van het budget dat ter beschikking is gesteld voor preventiemaatregelen, jaarlijks structureel 2 miljoen euro bijkomen voor slachtoffers van mensenhandel. Dit zal aangevuld worden met 4 miljoen euro in 2018, 3 miljoen euro in 2019, 3 miljoen euro in 2020 en 2 miljoen euro in 2021. Het gehele regeerakkoord is te vinden via onderstaande link:https://www.tweedekamer.nl/sites/default/files/atoms/files/regeerakkoord20172021.pdf

    Overheidspublicaties

    • Ministeries en Uitvoeringsorganisaties
    • regeerakkoord
    • investeringen
    • Mensenhandel
    • Prostitutie
    • Nederlands
  2. Language Dutch 17 reads Op 20 juli 2015 moet de richtlijn 2013/32/EU (verder: de Procedurerichtlijn) in de Nederlandse wet- en regelgeving zijn geïmplementeerd. De richtlijn bevat gemeenschappelijke normen waaraan een asielprocedure dient te voldoen. Een ...

    Op 20 juli 2015 moet de richtlijn 2013/32/EU (verder: de Procedurerichtlijn) in de Nederlandse wet- en regelgeving zijn geïmplementeerd. De richtlijn bevat gemeenschappelijke normen waaraan een asielprocedure dient te voldoen. Een van deze normen is dat de rechterlijke toets over de beoordeling van de geloofwaardigheid een volledig en ex nunc onderzoek van zowel de feitelijke als juridische gronden omvat. Het is daarmee van groot belang om de door de IND verrichte toetsing van de geloofwaardigheid zo inzichtelijk mogelijk te maken.

    Wetgeving

    • Werkinstructies IND
    • Asiel
    • Asielprocedure
    • IND-werkinstructie
    • Nederlands
  3. Language Dutch 24 reads IND (Dutch Agency of Immigration and Naturalisation) Dit is geen beleidsdocument. Het bevat geen harde regels die altijd op dezelfde manier moeten worden toegepast. De toets aan artikel 8 EVRM is immers een afweging van alle aangev ...

    Dit is geen beleidsdocument. Het bevat geen harde regels die altijd op dezelfde manier moeten worden toegepast. De toets aan artikel 8 EVRM is immers een afweging van alle aangevoerde omstandigheden van het individuele geval. Het individuele geval verschilt van casus tot casus en daarmee kan het gewicht dat aan de aangevoerde omstandigheden moet worden toegekend verschillen.

    Wetgeving

    • Werkinstructies IND
    • Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND)
    • Artikel 8 EVRM
    • Artikel 8 EVRM
    • IND-werkinstructie
    • Nederlands
  4. 24 reads Language Dutch The report explores the effectiveness of the offence ‘abuse of a victim of sex trade’, (Criminal Code, chapter 20 section 8). Enacted in 2006, this provision prohibits the purchasing of sex from a victim of human trafficking or pro ...

    The report explores the effectiveness of the offence ‘abuse of a victim of sex trade’, (Criminal Code, chapter 20 section 8). Enacted in 2006, this provision prohibits the purchasing of sex from a victim of human trafficking or procuring. It is complemented by section 7 of the Public Order Act, which prohibits the purchasing and the offering for sale and selling of sex in a public place.The report also explores the situation in the UK and Sweden. Sweden has had a comprehensive sex purchase ban in place since 1999. Information on the situation in Sweden is available in a report published in 2010 and the annual reports of the National Rapporteur on Trafficking in Human Beings. The relevant legislation in the UK as reformed in 2009 closely resembles the Finnish corresponding legislation. Because no study of the effectiveness of the British legislation has yet been conducted, interviews were conducted to gain a better picture.

    Overheidspublicaties

    • Ministeries en Uitvoeringsorganisaties
    • Finland
    • Strafbaarstelling prostituant
    • Prostituant (klant)
    • Engels
  5. Taal Nederlands 35 Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) Op 20 juli 2015 moet de richtlijn 2013/32/EU (verder: de Procedurerichtlijn) in de Nederlandse wet- en regelgeving zijn geïmplementeerd. De richtlijn bevat gemeenschappelijke normen ...

    Op 20 juli 2015 moet de richtlijn 2013/32/EU (verder: de Procedurerichtlijn) in de Nederlandse wet- en regelgeving zijn geïmplementeerd. De richtlijn bevat gemeenschappelijke normen waaraan een asielprocedure dient te voldoen. Een van deze normen is dat de rechterlijke toets over de beoordeling van de geloofwaardigheid een volledig en ex nunc onderzoek van zowel de feitelijke als juridische gronden omvat. Het is daarmee van groot belang om de door de IND verrichte toetsing van de geloofwaardigheid zo inzichtelijk mogelijk te maken. Daarbij zal een ‘integrale geloofwaardigheidsbeoordeling’ centraal staan. Het leerstuk van de ‘positieve overtuigingskracht’ komt hiermee als zodanig te vervallen. Per 1 januari 2015 zal de besluitvorming – voor zover op dat moment nog geen voornemen is uitgegaan - daarom enkel plaatsvinden onder verwijzing naar artikel 31, eerste lid, Vw1, gelezen in samenhang met artikel 3.35 Voorschrift Vreemdelingen (VV).In deze werkinstructie worden de nieuwe afdoeningsgronden (o.a. kennelijke ongegrondheid, niet-ontvankelijkheid) buiten beschouwing gelaten, omdat die niet eerder dan bij de wetswijziging medio 2015 zullen worden geïntroduceerd. Deze werkinstructie komt in de plaats van werkinstructie 2010/14 Beslissystematiek.

    Wetgeving

    • Werkinstructies IND
    • Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND)
    • Asiel
    • Procedurerichtlijn
    • Geloofwaardigheid
    • Positieve overtuigingskracht
    • Toetsing
    • Nederlands
  6. Language Dutch 43 reads Central Board of Appeal (Dutch CRB) Centrale Raad van Beroep overweegt: 'Het onderscheid in bijstandsverlening dat verzoekster bestrijdt, vloeit voort uit de keuze van de wetgever om in vreemdelingenzaken rechtmatig verblijf t ...

    Centrale Raad van Beroep overweegt:'Het onderscheid in bijstandsverlening dat verzoekster bestrijdt, vloeit voort uit de keuze van de wetgever om in vreemdelingenzaken rechtmatig verblijf toe te kennen aan vreemdelingen hangende het eerste rechtsmiddel tegen de intrekking van hun toelating en niet hangende een volgend rechtsmiddel. Evenals de rechtbank ziet de voorzieningenrechter geen aanleiding het hieruit voortvloeiende gevolg voor de toepassing van de WWB als een ongerechtvaardigd onderscheid aan te merken, nu geen sprake is van gelijke gevallen als onder 5.5.1 bedoeld. De omstandigheid dat verzoekster hangende het beroep en het verzoek om een voorlopige voorziening om beleidsmatige redenen niet werd uitgezet, maakt dit niet anders, nu dat haar tweede rechtsmiddel tegen de intrekking van haar verblijfsvergunning was, zij hierdoor geen rechtmatig verblijf had, zij Nederland nu wel diende te verlaten en zij wel uitgezet kon worden. Verzoekster had hierin verandering kunnen brengen door aan te sturen op een spoedige beslissing op het door haar ingediende verzoek om een voorlopige voorziening hangende dat beroep, maar zij heeft dat in de te beoordelen periode niet of niet met succes gedaan.'

    Jurisprudentie

    • Sociaal zekerheidsrecht
    • Centrale Raad van Beroep
    • Sociale zekerheid
    • Wet Werk en Bijstand (WWB)
    • Nederlands
  7. 58 reads Language Dutch Provenance:  www.contrelatraite.org. Un engagement fort de la diplomatie française La traite des êtres humains Depuis de nombreuses années, la France s’engage à lutter contre la crimi- nalité organisée. Elle a ratifié, en 2002, la ...

    Provenance: www.contrelatraite.org.

    Overheidspublicaties

    • Ministeries en Uitvoeringsorganisaties
    • Frans
  8. Language Dutch 81 reads Central Board of Appeal (Dutch CRB) De voorzieningenrechter van de Centrale Raad van Beroep overweegt: 'Uit 4.4 en 4.5 volgt dat al een voorziening is getroffen in het kader van de Wmo. Daar bovenop ontvangt verzoekster nog ee ...

    De voorzieningenrechter van de Centrale Raad van Beroep overweegt:'Uit 4.4 en 4.5 volgt dat al een voorziening is getroffen in het kader van de Wmo. Daar bovenop ontvangt verzoekster nog een bijdrage van de stichting Diaconie. Gelet hierop is verzoekster er niet in geslaagd aannemelijk te maken dat sprake is van een (financieel) spoedeisend belang bij het treffen van de gevraagde voorziening. Voor zover verzoekster heeft willen betogen dat een zodanig belang is gelegen in de omstandigheid dat de bijdrage te laag is om in de kosten van levensonderhoud te voorzien en dat niet duidelijk is of de bijdrage uit het FGV na mei 2014 wordt voortgezet, slaagt dit betoog niet. Nog daargelaten dat uit het in 4.4 vermelde e-mailbericht van 11 maart 2014 valt op te maken dat de bijdrage uit het FGV in ieder geval zal worden voortgezet totdat op haar aanvraag om toepassing van artikel 64 van de Vreemdelingenwet 2000 is beslist, dient een eventuele verlenging (en/of verhoging) van deze bijdrage te worden bewerkstelligd in het kader van haar aanvraag op grond van de Wmo. Ook anderszins is de voorzieningenrechter niet gebleken van een voor verzoekster zo zwaarwegend belang dat de behandeling van de hoofdzaak niet kan worden afgewacht.'

    Jurisprudentie

    • Sociaal zekerheidsrecht
    • Centrale Raad van Beroep
    • Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
    • Wet Werk en Bijstand (WWB)
    • Nederlands
  9. Language Dutch 46 reads Center of Crimeprevention and Safety (Dutch CCV) blg-299064 mcentrum ChurchiHiaanucriminaliteitspreventie 3527 GV Utrechtveiligheid Postbu5 14069 35085C Utrecht T (030) 75 6700 F (030)7516701 www.hetccv.nI M e m o BETREFT Landelijk ...

    blg-299064

    Overheidspublicaties

    • Ministeries en Uitvoeringsorganisaties
    • Centrum Criminaliteitspreventie Veiligheid (CCV)
    • Prostitutie
  10. kst-32710-VI-1 ISSN 0921- 7371 ’s-Gravenhage 2011 Tweede Kamer der Staten-Generaal 2 Vergaderjaar 2010–2011 32 710 VI Jaarverslag en slotwet Ministerie van Veiligheid en Justitie 2010 Nr. 1 JAARVERSLAG VAN HET MINISTERIE VAN VEILIGHEID EN JUSTITIE Aangebo ...

    Overheidspublicaties

    • Ministeries en Uitvoeringsorganisaties

Pagina's