Filters

Type of document

Theme

Country

Keyword

Organization

Pages

Results 1 - 10 of 4099
  1. 2 keer gelezen Taal Nederlands De Belgische onafhankelijke Nationaal Rapporteur Mensenhandel Myria, heeft het jaarrapport van het beleid van 2017 gepubliceerd, met daarin een speciale focus op de invloed van het internet op mensenhandel.     Enerzijds wor ...

    De Belgische onafhankelijke Nationaal Rapporteur Mensenhandel Myria, heeft het jaarrapport van het beleid van 2017 gepubliceerd, met daarin een speciale focus op de invloed van het internet op mensenhandel.  Enerzijds wordt er in het verslag aandacht besteed aan de negatieve invloed van het internet op mensenhandel. Zo gebruiken daders van mensenhandel het internet om hun slachtoffers te rekruteren, wordt het gebruikt bij het managen van de criminele activiteiten en vindt de marketing van het prostitutie aanbod online plaats. Ook mensensmokkel wordt volgens Myria vergemakkelijkt door het gebruik van internet. Er wordt bij zowel mensenhandel als mensensmokkel gebruik gemaakt van verschillende social media platforms, waaronder Instagram en Facebook. Anderzijds maken politie en justitie ook steeds meer gebruik van internet en social media in de opsporing van zowel daders als slachtoffers van mensenhandel. In het verslag worden verschillende aanbevelingen gedaan. Zo wordt het belang van praktijkgerichte trainingen voor politie en praktijk gerichte inspectie benadrukt. Daarnaast wordt er gepleit voor een investering in informatica, om de opsporingsanalyse via het internet op een effectieve manier te kunnen uitvoeren. Ook worden er in het verslag algemene aanbevelingen gedaan, waaronder het sensibiliseren van de hotelsector inzake de structurele situaties van arbeidsuitbuiting en een investering in de opvangcentra zodat zij over de middelen beschikken die nodig zijn bij de bescherming van de slachtoffers. Deze punten zijn afkomstig uit het persbericht van Myria, Oktober 2017 

    Publications

    • Reports
    • People smuggling
    • Online
    • Migratie
    • Human trafficking / trafficking in persons
    • Dutch
  2. 1 keer gelezen Taal Nederlands Abstract:   Since the 1980s, the demand for organs available for transplantation is far outpacing the supply, with kidney transplant waiting lists growing most prominently. Although the buying and selling of organs is prohib ...

    Abstract: Since the 1980s, the demand for organs available for transplantation is far outpacing the supply, with kidney transplant waiting lists growing most prominently. Although the buying and selling of organs is prohibited worldwide with the exception of Iran, the organ shortage has driven patients from industrialized countries in need of ... read more a kidney transplantation to developing countries where poor individuals are willing to ‘donate’ a kidney in exchange for money. The organ scarcity has generated a highly profitable black market where illicit acts and means are applied for the purpose of exploitation; i.e. human trafficking for the purpose of organ removal. Due to the complex nature of the criminal activities, which require compatible patients and donors, transplant surgeons and an operating theatre, the organ trade is said to involve globally active and well-organized criminal networks. However, literature supporting this claim is scarce; there is a critical lack of evidence-based research regarding the crime’s organizational model. The aim of this study was to contribute to criminological research by addressing this knowledge gap through a close examination of relevant criminal cases, which are limited in number worldwide but shed a light on the entire human trafficking process, in order to provide an answer to the following central research question: How does the interaction between the prohibition and the demand and supply of human organs for transplantation shape the mechanisms and organizational model of human trafficking for the purpose of organ removal? With support of QSR*NVIVO software three criminal cases have been analysed by studying 31 court documents and interviewing 45 respondents, mainly law enforcement officials and defense lawyers in South Africa, the United States, Kosovo and Israel. As secondary sources, four documentaries which disclose valuable information about the cases have been included, as well as the recordings of two expert meetings on human trafficking for the purpose of organ removal. The results show that recipients and donors have been exploited using illicit acts and means with the purpose of organ removal by loose, flexible combinations of numerous organized criminal networks and actors that have joined forces to facilitate illegal kidney transplants on a global level in an extremely well-organized manner. Although the prohibition of the organ trade have been enacted to inhibit profiteering and human trafficking, the rising demand of organs since has generated a highly profitable and exploitative underground transplant industry, which indicates that criminalization is more likely to have reinforced trafficking. The organization of the crime is a dynamic process, resulting from the interaction of illegal market dynamics, skills and networks of the offenders and legal control efforts. Due to local inadequate existing legal frameworks and a lack of knowledge and experience regarding the offence on the judicial level, enforcement is practically non-existent or has led to tactical and spatial crime displacement. A continuing high demand for transplantable organs will make it difficult to restrain the underground market by means of repressive action, whereas some form of regulation may result in lower crime and victimization rates by tackling the organ scarcity. By Jessica de Jong, 2017 

    Publications

    • Wetenschappelijke Artikelen
    • organtrade
    • Human trafficking / trafficking in persons
    • Organ trafficking
    • Human Trafficking
    • Dutch
  3. 9 keer gelezen Taal Nederlands 10 oktober heeft kabinet Rutte III het nieuwe regeerakkoord overhandigd met daarin de plannen met betrekking tot mensenhandel. Zo zal er op verschillende manieren geinvesteerd worden in de strijd tegen mensenhandel. Om te be ...

    10 oktober heeft kabinet Rutte III het nieuwe regeerakkoord overhandigd met daarin de plannen met betrekking tot mensenhandel. Zo zal er op verschillende manieren geinvesteerd worden in de strijd tegen mensenhandel. Om te beginnen, zal er geïnvesteerd worden in internationaal opsporingsonderzoek. Daarnaast zal er structureel meer geld beschikbaar worden gesteld voor uitstapprogramma's voor prostituees om hen op deze manier te helpen. Ook zal er geïnvesteerd worden in speciale Prostitutie Controle Teams en komt er extra geld ter beschikking voor slachtoffers van mensenhandel. Daarnaast belooft het nieuwe regeerakkoord verscheidene investeringen, waaronder een wetswijziging van het wetsvoorstel Regulering prostitutie ten behoeve van de uniformiteit om op deze manier te voorkomen dat daders van mensenhandel gebruik kunnen maken van de ongelijke toezicht- en handhavingsmogelijkheden. Daarnaast zal er een vergunningsplicht voor alle vormen van bedrijfsmatige seksuele dienstverlening komen,  wordt er een pooierverbod ingelast en komt er een wettelijke grondslag voor lokale intakegesprekken met als doel zicht te houden op de prostituees om misstanden te voorkomen. Kijkend naar het budgettair overzicht, zal er van het budget dat ter beschikking is gesteld voor preventiemaatregelen, jaarlijks structureel 2 miljoen euro bijkomen voor slachtoffers van mensenhandel. Dit zal aangevuld worden met 4 miljoen euro in 2018, 3 miljoen euro in 2019, 3 miljoen euro in 2020 en 2 miljoen euro in 2021. Het gehele regeerakkoord is te vinden via onderstaande link:https://www.tweedekamer.nl/sites/default/files/atoms/files/regeerakkoord20172021.pdf

    Goverment publications

    • Ministries and Organizations of implementation
    • Human trafficking / trafficking in persons
    • Prostitution
    • investeringen
    • regeerakkoord
    • Dutch
  4. 1 keer gelezen Taal Nederlands Abstract:   "The objective of study was to analyze the International Criminal Law Policy on the Issue of Human Trafficking Crimes. The analysis was focused on policy of International Law to human trafficking crime. The ...

    Abstract: "The objective of study was to analyze the International Criminal Law Policy on the Issue of Human Trafficking Crimes. The analysis was focused on policy of International Law to human trafficking crime. The study is compiled with normative juridical research method with the approach of legislation, the conceptual approach and the approach of international law. Based on the survey results was revealed that basically the concept and criteria of International Criminal Law Policy on the Issue of Human Trafficking Crimes, Human Trafficking is a transnational crime or at least several countries, thus becoming the International Criminal Human Trafficking. Such a commitment must be realized in various forms, including: international agreements, protocols etc., on the prevention of human trafficking." geschreven door Dr. M. Iman Santoso

    Publications

    • Wetenschappelijke Artikelen
    • Human Trafficking
    • International Organized Crime
    • International Law
    • Dutch
  5. 1 keer gelezen Taal Nederlands   Abstract:   "A multiple systems estimation (MSE) was carried out using the statistics on possible victims identified by different groups of organizations reporting to CoMensha on behalf of the Dutch National Rapporteu ...

     Abstract: "A multiple systems estimation (MSE) was carried out using the statistics on possible victims identified by different groups of organizations reporting to CoMensha on behalf of the Dutch National Rapporteur on Trafficking in Human Beings and Sexual Violence against Childrenover a period of six consecutive years (2010 - 2015). In total six different groups of organizations (lists) reported to CoMensha, among which the Border Police. The presumed victims reported by the Border Police concern presumed victims of a particular type of trafficking that is not informed by the Palermo Protocol. Moreover, this type of trafficking is no longer upheld as human trafficking by the Supreme Court in the Netherlands. For these reasons, two log-linear models were fitted: one including those reported by the Border Police (based on six lists, concerning 8,234 presumed victims between 2010 and 2015), and one excluding those exclusively reported by the Border Police (based on five lists, concerning 6,935 presumed victims between 2010 and 2015). To enhance the robustness of the estimates, they were stratified by four covariates, namely age (minor/adult), gender (female/male), form of exploitation (sexual/non-sexual) and nationality (Dutch/non-Dutch).The key finding is that in 2014 and 2015, the most recent years for which records are available, the total number of presumed victims of human trafficking in the Netherlands was approximately 6,500 (six lists) / 6,250 (five lists) per year. This means that the estimated numbers are four to five times higher than the recorded numbers of victims that come to the attention of the authorities. Expressed as rates per 100,000 persons, the rate of presumed victims is about 38/37 (six/five lists) per 100,000 inhabitants per year (based on the estimates for 2014 and 2015). The victimization rates are 32/29 (six/five lists) per 100,000 adult Dutch females, 1 per 100,000adult Dutch males (in both models), 235/257 (six/five lists) per 100,000 Dutch girls (between 12-17 years old) and 14 (in both models) per 100,000 Dutch boys (between 12-17 years old). The rate of non-Dutch (legal or illegal) residents is 326/311 (six/five lists) victims per 100,000, or about fifteen/fourteen (six/five lists) times higher than for Dutch nationals (22 per 100,000 in both models)." Dit rapport is geschreven en gepubliceerd door de United Nations Office on Drugs and Crime en de Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld tegen Kinderen. 

    Publications

    • Publications
    • Human Trafficking
    • NRM
    • UNODC
    • victims
    • Human trafficking / trafficking in persons
    • Dutch
  6. Taal Nederlands 2 keer gelezen     "De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft besloten dat gemeente Den Haag de persoonsgegevens van prostituees niet mag registreren. Deze werkwijze van Den Haag is volgens de AP in strijd met de Wet bescherming perso ...

      "De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft besloten dat gemeente Den Haag de persoonsgegevens van prostituees niet mag registreren. Deze werkwijze van Den Haag is volgens de AP in strijd met de Wet bescherming persoonsgegevens. De gemeente vindt echter dat de maatregel mensenhandel bestrijdt en diende een ontheffingsverzoek in, maar deze is door de AP afgewezen." Geschreven door Sjoerd Hartholt en gepubliceerd door Binnenlands Bestuur       

    Publications

    • Publications
    • Dutch
  7. 1 keer gelezen Taal Nederlands Dit rapport, opgesteld door International Labour Office en de Walk Free Foundation in samenwerking met de International Organization for Migration, geeft inzicht in moderne slavernij als mondiaal fenomeen. Global Estimates o ...

    Dit rapport, opgesteld door International Labour Office en de Walk Free Foundation in samenwerking met de International Organization for Migration, geeft inzicht in moderne slavernij als mondiaal fenomeen.

    Publications

    • Publications
    • Dutch
  8. 1 keer gelezen Taal Nederlands Abstract:   "Human trafficking is a global concern resulting in complex, long-lasting mental health consequences for survivors. The U.S. nongovernmental sector has emerged as a key service provider in facilitating and d ...

    Abstract: "Human trafficking is a global concern resulting in complex, long-lasting mental health consequences for survivors. The U.S. nongovernmental sector has emerged as a key service provider in facilitating and directly providing comprehensive services for survivors, including crucial mental health services. This study aimed to better understand barriers to and potential improvements for human trafficking survivor mental health service delivery by applying a deductive framework analysis to semi-structured interviews with 15 U.S.-based nongovernmental organizations. Analysis of interview data underscored key challenges, including extensive and complex human trafficking survivor mental health needs, limited service provider capacity, and a fragmented multisector response. Themes for strategies to improve mental health service delivery included improved multisector collaboration as well as increasing mental health professional capacity through human trafficking–specific training. Implications and recommendations to improve comprehensive, trauma-informed, and client-centered human trafficking survivor care, including future research directions, are discussed."

    Publications

    • Publications
    • Mental Health Service
    • Health Services
    • Human Trafficking
    • Dutch
  9. Taal Nederlands 2 keer gelezen "Vluchtelingen in Egypte verkopen hun nier om de overtocht per boot naar Europa te financieren. Dat blijkt uit onderzoek van ZEMBLA. In de uitzending ‘Handel in Vluchtelingen’ vertelt een orgaanhandelaar in Caïro dat ti ...

    "Vluchtelingen in Egypte verkopen hun nier om de overtocht per boot naar Europa te financieren. Dat blijkt uit onderzoek van ZEMBLA. In de uitzending ‘Handel in Vluchtelingen’ vertelt een orgaanhandelaar in Caïro dat tientallen vluchtelingen op deze manier hun reis naar Europa hebben gefinancierd: "De meesten zitten nu in Duitsland, één in Frankrijk, één in Nederland en anderen in Ierland, Londen, Zweden en Noorwegen"." In een artikel gepubliceerd in de Metro, vertelt Frank Noteboom, hoofd van het Centrum Kinderhandel en Mensenhandel (CKM) dat het hierbij misschien om een vrije keus lijkt te gaan, maar dat niet het geval is.  "Je hebt een aantal dwangmiddelen bij mensenhandel. Je hebt fysieke dwangmiddelen, dat is dat je iemand echt slaat of een pistool tegen zijn hoofd houdt.” Volgens Frank Noteboom worden er echter ook contextuele dwangmiddelen ingezet: "Iemand bevindt zich in een kwetsbare positie. Hij of zij ziet eigenlijk geen andere uitweg uit de situatie waarin hij zich bevindt, dan het afstaan van een nier. En degene die daar misbruik van maakt buit die vluchteling uit, ook al lijkt het alsof degene in de kwetsbare positie beter af is. Dan hebben we het over mensenhandel. We hebben gezien dat deze vluchtelingen ook naar Nederland komen. Dan moeten we twee dingen doen als ze in Nederland aankomen. Ten eerste moeten we het signaleren en met de vluchtelingen in gesprek gaan. Wat is er gebeurd? Heb je een orgaan af moeten staan? Dan moet er de juiste medische zorg komen. Ten tweede moeten we ook de signalen die zij geven over waar het gebeurd is, serieus nemen. Zo kunnen we nieuwe vluchtelingenstromen hiertegen beschermen. We moeten daarvoor naar veilige migratieroutes toe. Wanneer dat niet mogelijk is, voelen vluchtelingen zich genoopt tot dit soort opofferingen en zullen mensen grof geld verdienen aan deze vluchtelingenstromen.” Deze tekst is afkomstig uit het artikel Orgaanhandel stoppen? ‘Zet smokkelaars buitenspel’, gepubliceerd door Metro en geschreven door Imre Himmelbauer. 

    Media

    • Media
    • Dutch
  10. 20 keer gelezen Taal Nederlands     "De Aanbestedende diensten nodigen Potentiële Inschrijvers uit een Inschrijving in te dienen voor de Categorale Opvang Slachtoffers Mensenhandel (ook wel COSM). De in deze Aanbesteding toepasselijke Uitsluitingsgro ...

      "De Aanbestedende diensten nodigen Potentiële Inschrijvers uit een Inschrijving in te dienen voor de Categorale Opvang Slachtoffers Mensenhandel (ook wel COSM). De in deze Aanbesteding toepasselijke Uitsluitingsgronden, Eisen, het Gunningscriterium en de Subgunningscriteria worden in dit document toegelicht."  "Deze opdracht ziet op het bieden van opvang aan de categorie slachtoffers die gebruik maken van de zogenaamde ‘bedenktijd’. Dit zijn mogelijke slachtoffers van mensenhandel uit derde landen zonder verblijfstatus, bij wie de geringste aanwijzing van mensenhandel is geconstateerd en om die reden door politie (of andere opsporingsdiensten) de bedenktijd is aangeboden, om opvang te bieden en de rechtsbescherming te borgen. Het betreft een tijdelijke opvangvoorziening, vooruitlopend op instroom (na aangifte) in de reguliere opvangvoorzieningen voor slachtoffers van mensenhandel, die beschikbaar zijn voor slachtoffers mét verblijfstatus en slachtoffers uit Nederland/EU-landen." 

    Publications

    • Publications
    • Human trafficking / trafficking in persons
    • Aanbesteding
    • Shelter
    • Dutch

Pages